סופדים לאורי • "אדם של צחוק ושל רצינות"

    גואל ועקנין 1 Comment on סופדים לאורי • "אדם של צחוק ושל רצינות"
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "יתכן הפסקת אש עד ל"ג בעומר ותהיה הילולא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שני) הלך לעולמו השר לאזרחים וותיקים חבר הכנסת מטעם 'הבית היהודי' אורי אורבך.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לאורבך ואמר כי ״אני דואב את הליכתו של אורי אורבך, שר בממשלת ישראל, סופר, עיתונאי, איש רוח, פטריוט יהודי. אורי כבש בקסמו את כל שומעיו בידענותו ובחוכמתו העמוקה שנבעה ממעמקי נפשו. הייתה לו רגישות עצומה לאדם באשר הוא, רגישות אותה הביא כשר לענייני גמלאים ולכל דבר שעסק בו. אף שהייתה בו שנינות יוצאת דופן, לא היה בו שום רוע. לא פגשתי מישהו שהכיר אותו ולא אהב אותו. אמש, לצד בני משפחתו, נפרדתי ממנו בבית החולים בתחושת יגון ואובדן עמוקים. אורי יחסר מאד למשפחתו היקרה, לחבריו בממשלת ישראל ולמדינת ישראל״.

    ראשי המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי לבני אמרו כי "קיבלנו את הידיעה הקשה על אורי אורבך בעצב וכאב. אנו משתתפים באבלם של מיכל, רוני, תמר, שירה, דניאל, המשפחה כולה ושל תנועתו שנפרדת היום ממנהיג ושליח. אורי היה דמות מופלאה, שאיחדה וחיברה בין כל זרמי הציונות ובין כל הישראלים. איש ציבור במלוא מובן המילה, אוהב כל אדם. פוליטקאי שהכניס שנינות והומור למשכן, לצד אידיאולוגיה אמיתית ולוחמנית. נוכחותו תחסר לנו בכנסת ובחיים הציבוריים. יהי זכרו ברוך".

    יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר כי "אחי הבכור הלך ממני. אורי, אדם של צחוק ושל רצינות, של חוכמה ושל יושרה, של אומץ ושל חזון. אורי ידע לחצוב דרך אידיאולוגית בעיקשות ובחן, בחריצות ותוך קריצה, מתוך מודעות עצמית בלתי נגמרת וקסם אישי שלא פג לעולם".

    "אורי ידע לשמח ילדים בספריו, להצחיק את הוריהם בחוכמותיו, ולהביא להוריהם הקשישים זיקנה של כבוד. הוא גידל דורות של צעירים בתקשורת והראה להם שהחלום שלהם אפשרי, דורות של דתיים וחילונים למדו ממנו שהחיבור ביניהם אפשרי".

    "הוא היה איש של אהבת הארץ ואהבת האדם עד בלי די. הוא אהב את עם ישראל, ועם ישראל אהב אותו כל כך בחזרה. לא היה בעולם הפוליטי הציני והקר אדם כה אהוב כמו אורי. הוא יחסר לי עד מאד".

    "איבדתי היום חבר אמיתי, חבר בימים קשים ובימים של שמחה, איש להתייעץ איתו ואיש לצחוק איתו, איבדתי חבר שבלעדיו לא הייתי כאן היום. אני מוסר את תנחומיי לאשתו מיכל ולארבעת הילדים. אנו נמשיך בדרכו של אורי, והיא תהיה הרבה יותר קשה ועצובה בלעדיו", אמר בנט.

    ידידו שר הבינוי אורי אריאל אמר כי "עיני עיני יורדה דמעה. איבדנו היום חבר שפרץ דרכים לציבור שלם. אורי ז״ל תמיד ראה למרחוק וצפה קדימה. הוא היה בעל דעות מקוריות, לשון חדה ושנונה והיה ממובילי הדרך בציונות הדתית בתחום התקשורת, תוך שהוביל צעירים להעז לחלום בגדול".

    לדבריו, "אורי תמיד ידע לתת זוית חיובית בשנינות והומור האופיינים רק לו גם במציאות כואבת וקשה כאשר החיוך והחינניות לא נמחקו מפניו אף לא לרגע. זכיתי לפעול לצידו גם בכנסת כדי לקדם יחד את הערכים החשובים לכולנו. אורי אמנם נלקח מאיתנו אך אין לי ספק שרוחו תמשיך ותלווה אותנו עוד שנים רבות".

    שר החוץ, אביגדור ליברמן, אומר כי "אורי אורבך היה דמות מרכזית בחייה של מדינת ישראל בעשורים האחרונים והשפעתו הגדולה על החברה הישראלית תישאר לתמיד. אורבך הצליח להביא לידי ביטוי קבוצה גדולה וחשובה בחברה הישראלית, והיה איש שידע לשלב היטב את אהבת ארץ ישראל ואהבת עם ישראל. יהי זכרו ברוך".

    ח"כ מירי רגב אמרה כי "קבלתי עכשיו את הבשורה המרה על לכתו בטרם עת של השר אורי אורבך. אורי מיצג בעיני יותר מכל את הרצון העז לגשר על פערים, בין דתיים לחילוניים ובין שמאל וימין".

    רגב הוסיפה כי "קירוב לבבות וסובלנות היו לתמצית פעילותו בתוך כל עיסוקיו הרבים. בנושאים מורכבים בהם היה ניצת ויכוח, ידע אורבך לתבל את הויכוח בהומור באמצעותו שבר מחיצות ופתח פתח לשיח יותר נעים ומכבד. תרומתו לעולם התקשורת בישראל עוטרה בפרסים. כניסתו לעולם הפוליטי היוותה מודל לאנשי תקשורת נוספים שעשו את השינוי ועברו מהצד המסקר לצד המסוקר. את אהבתו לארץ ישראל הביא לידי ביטוי בהשקפותיו הפוליטיות שנאמרו באופן ברור בעברית רהוטה לצד הרצון העז לבנות כאן חברה טובה יותר, קשובה וסובלנית. אין ספק שאורי יהיה חסר. יהי זכרו ברוך".

    השר ישראל כ"ץ אמר כי "זהו יום עצוב. אורי אורבך ז"ל היה אדם מיוחד אשר נלחם על חייו עד הרגע האחרון.  הוא היה לאחד מאנשי התקשורת הבולטים בציבור הדתי לאומי והשפיע בחייו על אנשים רבים. הוא היה חבר כנסת אקטיבי המונע מאידיאולוגיה ועשה מהפכה במשרד לאזרחים ותיקים. אורי היית לאדם אהוב באופן חוצה מגזרים וחוצה דעות פוליטיות וזה מה שאיחד את העם סביב מיטתך בתקופה האחרונה. תחסר לנו מאוד".

    גם מהצד השני של המפה הפוליטית ספדו לאורבך. יו"ר מרצ, זהבה גלאון אמרה כי "אני כואבת על מותו בטרם עת של השר אורי אורבך. אורבך אדם הגון, נעים הליכות ושנון, בעל תפיסת עולם יחודית, פרלמנטר חרוץ ומצטיין ובר פלוגתא ראוי. ידע לגשר על העולמות השונים בחברה הישראלית. ליבנו עם המשפחה מי יתן ולא ידעו צער".

    סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן אמר כי "איבדתי היום חבר יקר וקרוב. רבות נאמר על שנינותו, חריפותו של אורי אבל אני רוצה לדבר על אורי כחבר, כדואג, כמי שיודע לעודד ולסייע בעת צרה ובזמן קשה. אורי היה הראשון להתקשר לברך אותי על תוצאות הבחירות בפריימריז. כזה הוא אורי, שמח בשמחתם של אחרים. בשנתיים האחרונות שיתפנו פעולה בתחומים רבים ופתאום התברר לי עד כמה דעותינו קרובות אחת לשניה. אין יותר מאפיין מכך שברגע יציאת נשמתו של אורי היו ח"כ אילן גילאון ואלי בן דהן לצידו. ברוך דיין האמת.".

    סגנית השר ח"כ ציפי חוטובלי אמרה "אורי אורבך חברנו האהוב היה אב רוחני של דור שלם, שבעקבותיו הוסיף לעולם העשייה את עולם עיצוב התודעה. קשה לדמיין את כנסת ישראל בלי החן והצניעות של אורי, שידע להבחין בבעיות הקיום היומיומיות לצד הדיבורים הגבוהים והגדולים על שלמות הארץ. איש ענק. כשרון אדיר, חבר ומורה של כל כך הרבה תלמידים בעולם הפוליטי ובעולם התקשורת. יהי זכרו ברוך".

    שרת התרבות והספורט, לימור לבנת כתבה כי "בטרם עת אורי, בטרם עת. השר המצחיק ביותר, עם הלשון המושחזת והאהבה הגדולה לעם ולמדינה. משתתפת באבל הכבד של המשפחה. תחסר לכולנו, יהי זכרך ברוך".

    יו"ר יחד, ח"כ אלי ישי: "איש יקר ואהוב, סמל ליושר אישי וניקיון כפיים. לצד חילוקי הדעות, אהבתי אותו מאוד והערכתי את אומץ ליבו והגינותו. ברוך דיין האמת, ותנחומי אמת למשפחתו".

    המדורג שני ברשימת יחד אשר כיהן כח"כ בבית היהודי לצד השר אורבך ז"ל, ח"כ יוני שטבון אמר כי "אני כואב את לכתו של חברי השר אורי אורבך, איש עם אמת פנימית מאוד גדולה ושמחת חיים מיוחדת שהעבירה שיעור משמעותי לכולנו. שולח תנחומים למשפחתו, מי ייתן וינוחמו מן השמיים בתוך שאר אבלי ציון וירושלים".

    מועצת יש"ע אמרה כי היא "אבלה על פטירתו בטרם עת של ידיד ההתיישבות השר אורי אורבך ז"ל. אורי שבמשך שנים התגורר בהתיישבות, היה מחלוצי התקשורת המאוזנת בארץ וממייסדי העיתון נקודה – ביטאון המתנחלים. אורי היה בעל תפיסת עולם כלל ישראלית שבמהלך חייו עסק רבות בחיבור ההתיישבות לכל חלקי העם, וביטא באופן ייחודי את הקשר בין התורה העם והארץ. מאמריו ומטבעות הלשון שלו הפכו לאבן דרך בשיח במדינת ישראל. אנו מבכים את הליכתו, ושולחים תנחומים למשפחתו".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מייסד קול חי בזכותו יש את הרדיו הנפלא הזה